donderdag 15 oktober 2015

Prent I


Weer een paar dagen heerlijk geexperimenteerd!
Zowel met de films, als kleur, als druktechnieken.
Hierboven zie je de eerste drukgang, een irisdruk met transparant en oranje.


Ook heb ik geexperimenteerd met monotypes door op de zeef te schilderen, en dit naderhand af te drukken. Bij een paar prenten was dit wat te druk, dus nadien met ogenschijnlijk alleen groen gedrukt, maar in de drukgang zie je nog steeds verschillende tinten groen, die in elkaar overvloeien, door deze techniek.




En hier het eindresultaat!



Ik had nog wat proeven gemaakt om te zien of de vierde drukgang ook noodzakelijk was, en of deze genoeg toe zou voegen. Ik heb besloten te stoppen bij de derde drukgang. De kleurstellingen zijn vernieuwend voor mijn werk, en de nieuwe druklaag trekt het beeld meer uit elkaar.
Dus deze gaan buiten de oplage vallen.
Wel fijn om dat nu in beeld in kleur te kunnen uitproberen.


Linksboven de proeven en rechts het uiteindelijke resultaat


Prent II



Ook met dit eindresultaat ben ik erg tevreden. het zijn nieuwe kleurstellingen, en werken fris, maar ook vervreemdend.
Er had nog een vierde film klaar, maar deze ga ik niet meer drukken. Deze zou teveel over de groene laag gedrukt worden, en als ik een nieuwe 4e film zou maken met minder "zwart"/beeld, dan nog zal het eerder realistischer worden en braver, dan nu.
Dus  hierboven en hieronder zie je het eindresultaat van deze 'lente" prent.

Inmiddels heb ik de bewerkingen in Photoshop af, om de zeven van de kleine prent ("winter") te gaan belichten. Hiermee ga ik ook experimenteren met een positief en een negatief film.
en ik ga zowel de oplage drukken, als ook 8 losse prenten, om nog een nieuwe techniek uit te proberen.
Wordt vervolgd!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten