dinsdag 13 oktober 2015


Het zeefdruk onderzoekstraject 'Change of Seasons' is gestart!

Ik ga tijdens dit onderzoekstraject eerst met meerdere technieken en met nieuwe kleuren experimenteren tijdens het maken van 3 kleine prenten ; papierformaat 20 x 20 cm. ; beeldformaat 17 x 17 cm.
Ook met het maken van monotypes en meerdere irisdrukken ga ik experimenteren, en deze ga ik combineren met het 'traditionele' drukken.

Na dit traject ga ik vier grotere zeefdrukken maken (beeldformaat 25 x 70 cm., papierformaat groter), een per seizoen, waarbij ik al deze technieken zal gaan combineren.

Ook ga ik van deze grotere prenten een aantal monotypes maken.


Ik hoop tijdens dit onderzoekstraject zowel mijn werk inhoudelijk, als technisch, intensief te ontwikkelen en te verdiepen.


Dit onderzoekstraject wordt ondersteund door Constant van Renesse Fonds.

Het belichten van de zeven ; 4 drukgangen per prent


De eerste drukgang in irisdruk (hierbij druk je tijdens 1 drukgang een kleurverloop)



Het klaarmaken van de zeef voor de volgende drukgang




Selecteren van de kleuren en de volgorde van de films



En de volgende drukgang

Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten