zondag 18 oktober 2015

 Print III

Deze derde prent (20 x 20 cm. op museumkarton) is geinspireerd op een foto, die ik in Portugal gemaakt heb, van een verlaten vallei. Ik wil met deze print ook experimenteren met de kleursamenstellingen voor de grote prent voor het seizoen "winter".


De film van de eerste drukgang wordt gemonteerd op het drukvel, zodat deze voor de gehele oplage correct gepositioneerd is.


Het begin van drukgang I

Voor de eerste kleur heb ik gekozen voor een zwart met een zilver/aluminium erdoorheen gemengd. Daardoor zal deze eerste kleur als een dieper zwart ogen, maar ook in het voorbijgaan en het veranderen van het licht, zal dit kleurvlak veranderen van plat naar ruimtelijk.


Ik heb deze eerste kleur ook gedrukt, als experiment, op de restanten van de half-transparante film.


Ook heb ik met de films wat experimenten gedaan, hierboven en onder, zie je de films van alle 4 de drukgangen op elkaar geplakt. Ik wil deze samengestelde films, op elkaar geplakt, gaan belichten, als experiment.



Tevens zijn de films van 2 van de 4 seizoenen van de grotere prenten inmiddels geprint en opgehaald. Deze week, ga ik verder werken aan prent III en de zeven maken en het papier snijden voor de 4 grotere prenten.
Dank voor uw bezoek!
Wordt vervolgd!

Voor meer informatie over mijn werk, bezoek aub www.ingridsimons.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten