zondag 1 november 2015

Afgelopen week ben ik begonnen met het drukken van "de lente" op papierformaat 35 x 90 cm.
De eerste drukgang is een irisdruk, van geel/roze naar grasgroen, naar geel/roze. Tijdens het drukken vermengen deze kleuren zich meer en meer. Na een aantal drukken, voeg ik opnieuw kleur toe, of maak ik de zeef schoon.






Hieronder heb ik de tweede film gemonteerd op de eerste drukgang. De eerste als proef, daarna toch gekozen voor de tweede film vanwege de details, en ook omdat er meer van de irisdruk zichtbaar blijft, en deze drukgang dus meer toevoegt, ten opzichte van de eerste proef. Door deze druk blijven er maar delen van de eerste irisdruk zichtbaar. Ik ga deze drukken in grasgroen. Daardoor worden de delen die tijdens de irisdruk nog wit waren, nu fel grasgroen, de andere delen waar groen onder zit wordt meer verzadigd groen, en de delen waar roze/geel onder zit worden warm groen.



En het resultaat van de tweede drukgang : 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten