donderdag 12 november 2015




Bezig met het maken van monotypes.
Schilderend direct op de zeef.



Toch bleken de toetsen van kleur te uiteenlopend, en leidden ze af van het gehele beeld, dus het zich meer en meer laten mengen, en dar een aantal afdrukken van gemaakt.
Het felgroen, bleef, zelfs onder de door gemengde verf, heel helder, dus een erg mooi effect geworden, en dit ga ik ook zeker gebruiken voor mijn prenten de toekomst!



En ik heb de frontpage van de grafiekmap gedrukt in een serie irisdrukken




En nog een ander experiment : de drie films af elkaar geplakt, en deze belicht.
Afgedrukt helaas niet zo mooi als gedacht.

En voor de serie grotere zeefdrukken ben ik begonnen aan de zomer:


Hierboven zie je de eerste drukgang van deze prent : een irisdruk van zalmroze naar grasgroen.




Hierboven zie je de eerste drukgang, met daarop de film voor de tweede drukgang. Deze plak je perfect passend op de eerste drukgang, zodat je een goede aanleg kunt maken op de zeefdruktafel.

De eerste drukgang is een irisdruk, van zalmroze naar grasgroen.
hieronder zie je de tweede drukgang ook in grasgroen er al overheen gedrukt.
Het grasgroen op de nog uit de eerste drukgang open gelaten stukken, zijn echt grasgroen, door de heldere witte kleur van het papier. Als deze op het zalmroze gedrukt wordt, heeft het weer een hele andere uitstraling, dan dat het op het eerste grasgroen gedrukt wordt.
Ook dit ga ik in mijn toekomstige prenten zeker vaker toepassen!



Hieronder zie je de tweede versie van deze prent (in zeer kleine oplage), een goudgele ondergrond, met als tweede kleur het grasgroen.



Hierboven een close-up van de goud & groene prent, dit heeft weer een heel andere effect dan de zalmroze prent



En hieronder zie je beide prenten:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten