woensdag 25 november 2015


Verder gewerkt aan "de herfst"




Begonnen aan de derde drukgang (zie op de foto hieronder de film van de
drukgang geplakt op de proefdruk).

Het fijne aan dit onderzoekstraject is, dat ik veel kan experimenteren.
Met de kleuren, het maken van de films, monotypes, irisdruk...
Voor- en nadeel is dat op sommige dagen het heel vloeiend loopt, maar ook dat ik soms kleuren of technieken druk, anders dan anders, maar wat dan technisch wel lukt, maar inhoudelijk niet past bij mijn werk of de specifieke prent.
Wel heb ik nu de ruimte om dan direct door te pakken. ik merk, dat er nu al erg veel ontwikkeling zit in de prenten, en waarschijnlijk ga ik precies om die reden ook de eerste grotere prent "de zomer' opnieuw drukken, met andere films en een andere eerste drukgang, naar aanleiding van alles wat ik geleerd heb.




Bovenstaande prent is een proef, deze drukgang is uiteindelijk gedrukt in warm goud.



Drukgang 3, eerste gedrukt in brons, maar nadien, voor de oplage, in half transparant donker olijfgroen.



Hierboven zie je 1 prent, die ik niet verder gedrukt heb, omdat deze in zijn eenvoud ook erg mooi is.


Hierboven een detail, waarin de irisdruk zichtbaar is.




Bij de proefprent hierboven is de derde drukgang in brons goed zichtbaar (waar ik uiteindelijk niet voor gekozen heb).
Drukgang 3 wordt de film van drukgang 4.



En de nieuwe zeven worden gemaakt.
hierboven voor de kleine vierkanten zeefdrukken, voor in de box, en hieronder voor de grotere prenten voor "de zomer".


Dank voor uw bezoek!

Wordt vervolgd!

www.ingridsimons.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten